Friday, March 26, 2010

Vanadel La Chimba radadel uue (vana) fotoaparaadiga











Nädala alguses võtsin ette reisi La Chimbasse, mis oli minu Ecuadori esimeseks koduks. Mäletatavasti kolisin sealt kiiresti Quitosse, ja selle kohta kirjutasin pikemalt 2009. aasta postituses. Seekordse reisi eesmärgiks oli teha fotosid ajakirjale Gotravel, mille järgmises numbris peaks kõigi eelduste kohaselt ilmuma üks lugu. Ostke uut numbrit, seal on lisaks minu loole palju muudki huvitava(ma)tki lugeda :)

Nimetatud fotoreis sai teoks suuresti tänu sellele, et ma sain lõpuks kätte oma fotoaparaadi, mille olin tellinud www.amazon.com –ist. Tehnika on internetikaubamajades märgatavalt odavam, iseäranis võrdluses Ecuadoriga, kus üliväikesed „seebikarbid“ maksavad vähemalt 200 dollarit. Probleemiks oli aga kauba kättesaamine, sest tollimaksude tõttu ei lubata tehnikat internetist Ecuadori tellida. Kasutasin New Mexicos elava tuttava Nathani abi, kes lubas aparaadi mulle kätte toimetada, kui ma selle tema koduaadressile tellin.
Tegimegi vastava kokkuleppe, ja kaamera sai ostetud juba eelmise aasta sügisel. Esimese valearvestuse tegin juba kiirtellimusega – veebilehel lubati 6 dollarilise lisatasu eest saata kaup välja 2 päeva jooksul. Nathan pidi Ecuadori tulema 5 päeva pärast, nii tundus olevat piisavalt ajavaru. Tellimuse raportis teatati aga, et kaup saadetakse küll 2 päeva jooksul välja, kuid ta võib „teel viibida“ kuni 2 nädalat. Nii juhtuski see, mis juhtuma pidi: Nathan tuli Ecuadori, kaamera polnud saabunud, ja tuli oodata, et ta jälle koju tagasi läheks ning uuesti Ecuadori tuleks. See pidi juhtuma umbes 2 kuu pärast.

Reaalselt tuli oodata 3 kuud, kuid järjekordse üllatusena ilmnes, et kaup oli tellitud valele aadressile, ning seda tuli otsima hakata. Paari nädala pärast teatas Nathan, et kaamera on leitud, ja ta saabub umbes kuu aja pärast sellega Ecuadori. Pärast seda sain veel paar e-maili, kus ta kirjutas, et tuleb veel (ja veel…) kuu aega oodata, sest ta pidi tegelema viisapaberitega. Kaamera sain kätte juba veebruari lõpus, ehkki olin selle omanik olnud juba väga-väga pikka aega.

La Chimba oli vana hea – kõik täpselt vanaviisi. Uurisin, kuidas edeneb selle koha ühe tõmbenumbri – muuseumi – ehitamine. Mäletatavasti pidin esialgu lööma kaasa selle arendamisel ning ühtlasi plaanisin töötada turistidega. Septembris selgus, et muuseum pole veel valmis, ja oodata tuleks jaanuarini. Nüüd, juba märtsi lõpus, tundus, et vähemalt pool aastat läheb veel aega, enne kui muuseum valmis saab. Isegi katust polnud lõplikult peale pandud. Samas peab tunnustavalt märkima, et tööplats kihas ehitajatest, nii et ükskord saab ta valmis niikuinii. Mõtlikuks tegi vaid see, mida mina oleksin teinud, kui oleksin sinna jäänud.

No comments:

Post a Comment